Рим.12:1 „И тъй, моля ви, братя, поради Божиите милости, да представите телата си в жертва жива, света, благоугодна на Бога, като ваше духовно служение.”
Не е ли точно това поста, да се предоставим на Бога, за да може Той да ни употреби както намери за добре? Това, обаче е свързано със себеотричане на нашата егоистична природа.
Ние добре познаваме нашата вътрешна борба между плътта и духа.
Гал.5:17 „Защото плътта силно желае противното на Духа, а Духът противното на плътта; понеже те се противят едно на друго, за да можете да правите това, което искате.”
Как тогава да направим Духовния човек вътре в нас победител на плътските ни копнежи и желания. Рим.12:1 ни дава отговор – да представим телата си в жертва. Това. Обаче не е старозавтната жертва на убито животно. Тази жертва е жива, свята, благоугодна на Бога.
- ЖИВА, защото върши Божията воля;
- СВЯТА, защото ни заделя за Бога, като ни отделя от нашите планове, амбиции и цели;
- БЛАГОУГОДНА НА БОГА, защото ни води да извършваме божиите дела, а не нашите.
Най-после нашата жертва е несравнима с жертвата на нашия Спасител. Затова ап.Павел ни насърчава да се предоставяме на Бога „поради Божиите милости”.
Стихове за размисъл: Гал.5:16-26; Гал.2:20
ПОСТА И ОБНОВЯВАНЕТО НА УМА НИ
Рим.12:2 „И недейте се съобразява с тоя век Или: Свят.‡, но преобразявайте се чрез обновяването на ума си, за да познаете от опит що е Божията воля, – това, което е добро, благоугодно Нему и съвършено.”
Ако Рим.12:1 ни учи как да предоставяме телата си за духовно служение, то следващия стих, Рим.12:2 ни показва начина как да го направим, пътя за изпълнението му – обновяването на ума ни.
В този свят има много модели и образци на поведение, обноски, живот и взаимоотношение. Този стих ни учи да не се съобразяваме с тях ако искаме да се предоставим на Бога за духовно служение. Живота ни не започва да се променя с промяната на това, което вършим, а с промяната на това което мислим. Ако светския модел за оцеляване е чрез лъжа, измама и насилие, то Божия е истина, правда и благочестие. Ако модела за наслада в този свят е секс, пари и опиати, то Божият начин е любов радост и мир в Господа.
Как можем да сме сигурни, че това, което Бог ни предлага е по-добро от това което света ни предлага? Тук ап.Павел ни казва да го познаем от опит. Когато заменим светските модели с тези на Бога, ние познаваме от опит „това, което е добро, благоугодно Нему и съвършено.”
- ДОБРО – Божиите модели са добри преди всичко за нас. Ако Той ни е създал, Той също така и знае кое е най-доброто за нас;
- благоугодно Нему – тези модели не само са добри за нас, но също така са и угодни на Бога. А това което е угодно на Бога, Той го благославя;
- съвършени – Божиите модели не са просто добри, те са съвършени както за нас, така и за Него.
Стихове за размисъл: 1Тим.2:9; Рим.15:13; Рим.14:17;